Over kernwaarden en meerwaarde
Synergie van betrokkenheid en kennis
Hoewel de een uit het vaatje van de private sector en het bedrijfsleven tapt en de ander zijn naam alle eer aandoet als detacherings- en bemiddelingsbureau voor hoger opgeleide communicatieprofessionals voor de publieke sector zien we een trend ontstaan dat opdrachtgevers specifieke vakinhoudelijke kennis, methodieken, strategieën en tactieken graag laten overlappen en van elkaar overnemen. De communicatieprofessional die nu voor een gemeente werkt heeft bijvoorbeeld veel baat bij typische marketingcommunicatieactiviteiten die het bedrijfsleven al veel langer ontplooid. Een kandidaat die voor ons bij een grote stad werkzaam is als communicatieadviseur gebiedsontwikkeling weet hoe hij citymarketing, branding en positionering kan integreren in de processen voor beleid, directies, het bestuur en de lokale politiek.
Meerwaarde en kernwaarden
En net zo makkelijk zijn alle gevoeligheden op politiek en bestuurskundig vlak mee te nemen voor het management, de directie en de aandeelhouders van een grote commerciële organisatie. Crisismanagement en woordvoering bij de overheid liggen in het verlengde bij die van het grote bedrijfsleven. De meerwaarde schuilt in het feit dat we kunnen putten uit één grote database waarbij we precies weten van al onze communicatieprofessionals wat ze kunnen, wat ze willen en welke stap ze in hun carrière wensen te maken. We zijn gemotiveerd, betrokken en heel persoonlijk. En, met de fusie kunnen we dus sneller dan voorheen de vraag achter de vraag van elke opdrachtgever beantwoorden. Als we vandaag een opdracht binnenkrijgen, staan onze professionals al te popelen om morgen te beginnen.
Marielle Vis kent het bedrijfsleven als geen ander, Nico Postma was goed ingevoerd in overheidsland. Tel daarbij een collectief team van recruiters op dat zelf genoeg werkervaring als communicatieprofessional heeft en je snapt dat een persoonlijke, directe betrokkenheid niet voor niets tot de kernwaarden van zowel Bureau voor Overheidscommunicatie, als voor Communicatiemensen.nu en SchaalX behoort. Gezamenlijk vormen ze ‘Partners in Communicatie’ en dat werkt voor alle betrokkenen, stakeholders, partners en opdrachtgevers.
Fotografie: Eran Oppenheimer