Communicatiemedewerker

  • Gemeente 's Hertogenbosch
  • 18 uur
  • 's-Hertogenbosch

Lijkt het jou leuk om onder meer samen met collega’s bij aan de in- en externe communicatie te verzorgen over werkzaamheden in de openbare ruimte/maatschappelijk vastgoed en heb jij minimaal 2 jaar ervaring als communicatiemedewerker? Reageer dan nu!

Het Noorderlicht boven een horizon

Organisatie

Met haar 150.000 inwoners is ’s-Hertogenbosch een dynamische stad. Een stad waar mensen zich thuis voelen. Geliefd om haar gezichtsbepalende cultuurhistorie, om haar Bourgondische levendigheid. Een stad met een sterke identiteit en een modern, dynamisch en bedrijvig karakter. Een ontmoetingsstad bij uitstek. Wie ‘s-Hertogenbosch bezoekt, ontmoet dynamiek en gezelligheid.

Werken in ’s-Hertogenbosch betekent werken in een inspirerende omgeving. Een prettige werkomgeving is van invloed op het plezier waarmee mensen werken. Dat heeft weer een positieve invloed op de kwaliteit en kwantiteit van het werk. Persoonlijke ontwikkeling staat bij hun hoog in het vaandel.

Functie

Veel en nauw samenwerken met collega’s, inwoners, ondernemers én bezoekers van de gemeente. Dat doe je als communicatiemedewerker binnen de sector Stadsbeheer bij de gemeente ’s-Hertogenbosch. In deze dynamische en dienstverlenende functie verzorg je de communicatie over projecten en thema’s in de openbare ruimte.

Dit ga je doen

Als denker en doener pak je de rol die nodig is. Vanuit de positie van bewoners en bedrijven breng je wensen, meningen en ideeën onder de aandacht. Daarnaast stimuleer je op energieke wijze collega’s om belanghebbenden mee te nemen in de plannen voordat de gemeente tot uitvoering overgaat. Daarbij durf je bestaande gewoontes ter discussie te stellen. Je draagt samen met collega’s bij aan de in- en externe communicatie over werkzaamheden in de openbare ruimte en over het maatschappelijk vastgoed. Je stelt een communicatieaanpak op, zorgt voor de uitvoering en ontwikkelt online en offline communicatiemiddelen.

Hier ga je werken

De sector Stadsbeheer draagt bij aan de veiligheid, het beheer, het gebruik en de vernieuwing van de openbare ruimte. Want de gemeente ’s-Hertogenbosch wil een fijne leefomgeving zijn voor alle inwoners, ondernemers, bezoekers en bezoekers. Samen met je collega’s werk je aan de positionering van het bestuur, management, programma’s en projecten en creëer je hiervoor begrip. Vanuit het ondersteunende team werk je ook voor andere afdelingen en verzorg je de interne communicatie binnen de sector Stadsbeheer. Je komt terecht in een professioneel en gedreven team waarin je samenwerkt met collega’s die stuk voor stuk oog hebben voor de stad en hard werken om het juiste te doen voor de inwoners van ’s-Hertogenbosch.

Hier kun je op rekenen

Een uitdagende functie in een prettige werkomgeving waar open en direct communiceren, resultaat- en klantgerichtheid belangrijk zijn. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf op zowel professioneel als persoonlijk vlak te ontwikkelen. Daarnaast zit hybride werken in het DNA en zijn er uitstekende mogelijkheden om plaats- en tijdsonafhankelijk te werken.

Functie-eisen

Eisen:

  • Je hebt minimaal een hbo-diploma, op het gebied van communicatie;
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring als communicatiemedewerker;
  • Je hebt affiniteit met het werk in de openbare ruimte of maatschappelijk vastgoed;
  • Je kunt jezelf mondeling en schriftelijk goed uit drukken.

Wensen:

  • Je hebt affiniteit met interne communicatie rondom veranderkundige trajecten. Je kunt daarin helpen de communicatie-strategie scherp te krijgen en die invullen met zinvolle en energie-gevende communicatievormen.

Competenties:

  • Proactief;
  • Resultaatgericht;
  • Daadkrachtig;
  • Dienstverlenend;
  • Sociaal vaardig;
  • Flexibel;
  • Stressbestendig;
  • Zelfredzaam;
  • Digitaal vaardig;
  • Leergierig.

Aanbod

De opdracht is voor 18 uur per week. Start 1 januari 2025 t/m 30 september 2025, met mogelijkheid tot verlenging. 

Solliciteren

Enthousiast geworden en wil jij graag in aanmerking komen voor deze mooie opdracht? Voldoe je aan de eisen en wensen? Bel met een van onze recruiters op 030-686 8001 of stuur je cv met motivatie via ‘Solliciteren’ hieronder. Pre-employment & diploma screening zijn onderdeel van de sollicitatieprocedure.
Je kunt reageren tot woensdag 4 december.

Als eerste op de hoogte zijn van onze vacatures?

Dit zijn de ervaringen

Je voelt je welkom, ondersteund en gewaardeerd

Wat een fijne en enthousiaste mensen! Je voelt je hier echt welkom, ondersteund en gewaardeerd. Alles wordt snel opgepakt, de lijntjes zijn kort en de communicatie verloopt prettig... Lees verder.

Samen een passende opdracht gevonden

“Naast een bestaande opdracht was ik voor de tweede helft van mijn werkweek op zoek naar een nieuwe, substantiële opdracht. Een opdracht waarbij ik echt iets kan neerzetten. Dit... Lees verder.

Professioneel, het contact persoonlijk en erg prettig

”Via Bureau voor Overheidscommunicatie ben ik inmiddels aan de slag met twee interessante opdrachten: bij gemeente Wijk bij Duurstede en het project Klimaatbestendig Land van Cuijk.... Lees verder.

Maurits Eykman

Betrokken, professioneel

“Wat me vooral aanspreekt, is de professionele en toch persoonlijke benadering. BvO heeft samen met mij gekeken wat er nodig is om die volgende stap te maken. Wat kun je nu echt goed?... Lees verder.

Uitstekende samenwerking en fijn contact

“Prima samenwerking met Bureau voor Overheidscommunicatie! Leuke opdracht bij Rijkswaterstaat, uitstekende bemiddeling, keurige administratieve afwikkeling en zeer fijn contact met... Lees verder.

Goed contact en attente extra's

“De samenwerking met Bureau voor Overheidscommunicatie verliep allemaal heel erg soepel! Er was goed contact en het bloemetje dat je ontvangt als je start en het kerstcadeau zijn... Lees verder.

Mensenwerk van echte professionals

“Bij Bureau voor Overheidscommunicatie snappen ze wat je als communicatieprofessional voor de kiezen krijgt. Zelfs de zakelijke kant van tenderafspraken en gunningscriteria voor een... Lees verder.

Bijdragen aan relevante maatschappelijke opdrachten

“Als senior communicatieadviseur ben ik lid van het projectteam en in vaste dienst bij Bureau voor Overheidscommunicatie. Daarmee combineer ik de voordelen van het hebben van een... Lees verder.

Solliciteren

Liever direct contact?

Bel of mail gerust, Roëlle staat voor je klaar!