Communicatieadviseur

  • Gemeente Venlo
  • 28 uur
  • Venlo

Lijkt het jou leuk om onder meer mee te denken over de programma-inhoudelijke opdrachten rondom openbare ruimte, bouwen en milieu, verkeer en parkeren, dienstverlening, wonen, omgeving en heb jij ervaring met het adviseren van management? Lees dan snel verder! 

Het Noorderlicht boven een horizon

Organisatie

Werken voor Venlo is werken voor de grootste gemeente in Noord-Limburg en werken voor méér dan 100.000 inwoners. Voor mensen uit alle stadsdelen en kernen binnen de gemeentegrenzen met elk hun eigen historie, identiteit en trots. Van Belfeld in het zuiden, stroomafwaarts met de Maas mee tot aan Arcen in het noorden van de gemeente.

Het team communicatie vormt de schakel tussen binnen en buiten. Besluiten moeten goed worden voorbereid; maatregelen zorgvuldig bekendgemaakt en beleid begrijpelijk uitgelegd. Snelheid en professionaliteit zijn kernkwaliteiten binnen het team. In het team wordt focus gelegd op bestuurlijke prioriteiten en op het communicatief vaardiger maken van de gemeentelijke organisatie. Ofwel: het versterken van de communicatiekracht van collega’s.

Functie

Vanwege zwangerschapsvervanging zoekt de gemeente Venlo een communicatieadviseur ter ondersteuning van het programma Leefbaar Venlo en met name op de thema’s openbare ruimte, bouwen en milieu, verkeer en parkeren, wonen en omgeving. De communicatieadviseur is de gesprekspartner voor in- en externe communicatie. De communicatieadviseur adviseert en ondersteunt bij communicatievraagstukken op deze thema’s. Hij of zij deelt vakinhoudelijke expertise om samen tot een oplossing of passende communicatieaanpak te komen.

Taken:

  • Je bent het eerste aanspreekpunt inzake communicatie voor de ambtelijke organisatie;
  • Je bent gesprekspartner voor de organisatie inzake communicatie op strategisch, tactisch en operationeel niveau;
  • Je draagt bij aan het opstellen, beoordelen en/of actualiseren van gemeentelijk communicatiebeleid;
  • Je stimuleert de organisatie om vroeg in het proces de stakeholders, hun belangen en hun relevante netwerk/ doelgroepen inzichtelijk te hebben c.q. te betrekken;
  •  Je beoordeelt en adviseert in college- en directievoorstellen;
  • Je bent gesprekspartner van de programmanager Leefbaar Venlo en denkt samen met collega’s mee in de programma-inhoudelijke opdrachten rondom openbare ruimte, bouwen en milieu, verkeer en parkeren, dienstverlening, wonen, omgeving;
  • Je adviseert en ondersteunt collega’s bij communicatievraagstukken, je brengt je vakinhoudelijke expertise in, om gezamenlijk tot een oplossing of passende communicatieaanpak te komen;
  • Je draagt bij aan het opstellen en naleven van een communicatieaanpak en -planning;
  • Je coördineert en/of geeft mede uitwerking aan communicatie;
  • Je ondersteunt vanuit jouw specifieke kennis / kunde de collega’s in team Communicatie;
  • Je denkt na en adviseert over de overkoepelende gemeentelijke communicatiestrategie voor de lange termijn.

Functie-eisen

De opdracht is voor 28 uur per week. Start 1 juli 2025 t/m 28 november 2025. Het is alleen mogelijk te reageren op deze vacature op detacheringsbasis. Je komt dan in dienst bij Bureau voor Overheidscommunicatie. Helaas mogen wij geen freelancers voorstellen, maar ben je wel op zoek naar een leuke opdracht? Neem dan vooral even contact met ons op!

Aanbod

De opdracht is voor 28 uur per week. Start 1 juli 2025 t/m 28 november 2025. Het is alleen mogelijk te reageren op deze vacature op detacheringsbasis. Je komt dan in dienst bij Bureau voor Overheidscommunicatie. Helaas mogen wij geen freelancers voorstellen, maar ben je wel op zoek naar een leuke opdracht? Neem dan vooral even contact met ons op!

Solliciteren

Enthousiast geworden en wil jij graag in aanmerking komen voor deze mooie opdracht? Voldoe je aan de eisen en wensen? Bel met een van onze recruiters op 030-686 8001 of stuur je cv met motivatie via ‘Solliciteren’ hieronder. Pre-employment & diploma screening zijn onderdeel van de sollicitatieprocedure. Je kunt reageren tot woensdag 11 juli 9:00. 

Als eerste op de hoogte zijn van onze vacatures?

Dit zijn de ervaringen

Je voelt je welkom, ondersteund en gewaardeerd

Wat een fijne en enthousiaste mensen! Je voelt je hier echt welkom, ondersteund en gewaardeerd. Alles wordt snel opgepakt, de lijntjes zijn kort en de communicatie verloopt prettig... Lees verder.

Samen een passende opdracht gevonden

“Naast een bestaande opdracht was ik voor de tweede helft van mijn werkweek op zoek naar een nieuwe, substantiële opdracht. Een opdracht waarbij ik echt iets kan neerzetten. Dit... Lees verder.

Professioneel, het contact persoonlijk en erg prettig

”Via Bureau voor Overheidscommunicatie ben ik inmiddels aan de slag met twee interessante opdrachten: bij gemeente Wijk bij Duurstede en het project Klimaatbestendig Land van Cuijk.... Lees verder.

Maurits Eykman

Betrokken, professioneel

“Wat me vooral aanspreekt, is de professionele en toch persoonlijke benadering. BvO heeft samen met mij gekeken wat er nodig is om die volgende stap te maken. Wat kun je nu echt goed?... Lees verder.

Uitstekende samenwerking en fijn contact

“Prima samenwerking met Bureau voor Overheidscommunicatie! Leuke opdracht bij Rijkswaterstaat, uitstekende bemiddeling, keurige administratieve afwikkeling en zeer fijn contact met... Lees verder.

Goed contact en attente extra's

“De samenwerking met Bureau voor Overheidscommunicatie verliep allemaal heel erg soepel! Er was goed contact en het bloemetje dat je ontvangt als je start en het kerstcadeau zijn... Lees verder.

Mensenwerk van echte professionals

“Bij Bureau voor Overheidscommunicatie snappen ze wat je als communicatieprofessional voor de kiezen krijgt. Zelfs de zakelijke kant van tenderafspraken en gunningscriteria voor een... Lees verder.

Bijdragen aan relevante maatschappelijke opdrachten

“Als senior communicatieadviseur ben ik lid van het projectteam en in vaste dienst bij Bureau voor Overheidscommunicatie. Daarmee combineer ik de voordelen van het hebben van een... Lees verder.