Communicatieadviseur

  • Gemeente Someren
  • 28 uur
  • Someren

Jouw stijl van communiceren is open en duidelijk. Je bent bestuurlijk sensitief en snapt het speelveld. Je bent gericht op samenwerking en weet mensen met jouw energie te enthousiasmeren en mee te nemen in je plannen of ideeën. Heb jij deze competenties? Lees dan snel verder!

Het Noorderlicht boven een horizon

Organisatie

De gemeente Someren is een gemeente met korte lijnen, waar bestuurlijke en ambtelijke belangen elkaar snel raken. Je bent onderdeel van het team Advies en Ondersteuning, cluster Communicatie binnen het domein Bedrijfsvoering. Samen met de andere communicatieadviseurs, een communicatiemedewerker en een web coördinator ben je verantwoordelijk voor de communicatie en woordvoering van de gemeente. Het team staat samen aan de lat voor excellente interne dienstverlening, waar adviseurs meedenken en proactief zijn. En een team waar veel speelt en geen dag hetzelfde is.

Functie

Als Communicatieadviseur bij de gemeente Someren:

Houd je je bezig met het communicatie- en participatiebeleid. Thema’s die o.a. spelen zijn:

  • Het ontwikkelen en het laten doorleven van een communicatievisie samen met het team;
  • Onderzoek communicatiebehoefte onder inwoners;
  • Opzetten inwonerspanel;
  • Visie op het gebruik van communicatiekanalen, zoals actualisatie social meda beleid;
  • Opstellen van de inspraakverordening naar een participatieverordening;
  • Opstellen team- en jaarplan 2026 voor het vakgebied communicatie;
  • Ondersteun en adviseer je de organisatie over uiteenlopende communicatie- en participatievraagstukken. Je bent het eerste aanspreekpunt op het gebied van communicatie voor een aantal teams en binnen projecten. Zwaartepunt ligt op de projecten binnen het ruimtelijk domein;
  • Ben je samen met je collega’s binnen team Communicatie verantwoordelijk voor persvragen en voorlichting, social media en monitoring daarvan.

Dit ben jij:

Je bent een positieve en enthousiaste communicatie professional. Een creatieve denker met frisse ideeën. Je bent proactief en pakt vlot de regie bij complexe vraagstukken. Jouw stijl van communiceren is open en duidelijk. Je bent bestuurlijk sensitief en snapt het speelveld. Je bent gericht op samenwerking en weet mensen met jouw energie te enthousiasmeren en mee te nemen in je plannen of ideeën. Daarnaast ben je flexibel en stressbestendig. Gemeente Someren geeft voorkeur dat inhuurkracht beschikt over eigen devices.

Functie-eisen

Eisen:

  • Je hebt kennis en ruime ervaring (minimaal 5 jaar) met het opstellen van zowel communicatie- als participatiebeleid bij gemeenten;
  • Je hebt ruime ervaring met communicatieadvisering in projecten binnen het ruimtelijk domein;
  • Je bent 28 uur per week beschikbaar, met in ieder geval op vrijdag (deels) beschikbaar;
  • Je woont maximaal 1 uur reisafstand van de gemeente Someren;
  • Startdatum zo snel mogelijk, maar uiterlijk 6 oktober.

Aanbod

De opdracht is voor 28 uur per week. Start 29 september (uiterlijk 6 oktober) t/m 4 januari 2026. Reageren kan uitsluitend op detacheringsbasis – zzp’ers kunnen helaas niet worden voorgesteld. 

Solliciteren

Enthousiast geworden en wil jij graag in aanmerking komen voor deze mooie opdracht? Voldoe je aan de eisen en wensen? Bel met een van onze recruiters op 030-686 8001 of stuur je cv met motivatie via ‘Solliciteren’ hieronder. Pre-employment & diploma screening zijn onderdeel van de sollicitatieprocedure. Je kunt reageren tot vrijdag 19 september 9:00.

Als eerste op de hoogte zijn van onze vacatures?

Dit zijn de ervaringen

Je voelt je welkom, ondersteund en gewaardeerd

Wat een fijne en enthousiaste mensen! Je voelt je hier echt welkom, ondersteund en gewaardeerd. Alles wordt snel opgepakt, de lijntjes zijn kort en de communicatie verloopt prettig... Lees verder.

Samen een passende opdracht gevonden

“Naast een bestaande opdracht was ik voor de tweede helft van mijn werkweek op zoek naar een nieuwe, substantiële opdracht. Een opdracht waarbij ik echt iets kan neerzetten. Dit... Lees verder.

Professioneel, het contact persoonlijk en erg prettig

”Via Bureau voor Overheidscommunicatie ben ik inmiddels aan de slag met twee interessante opdrachten: bij gemeente Wijk bij Duurstede en het project Klimaatbestendig Land van Cuijk.... Lees verder.

Maurits Eykman

Betrokken, professioneel

“Wat me vooral aanspreekt, is de professionele en toch persoonlijke benadering. BvO heeft samen met mij gekeken wat er nodig is om die volgende stap te maken. Wat kun je nu echt goed?... Lees verder.

Uitstekende samenwerking en fijn contact

“Prima samenwerking met Bureau voor Overheidscommunicatie! Leuke opdracht bij Rijkswaterstaat, uitstekende bemiddeling, keurige administratieve afwikkeling en zeer fijn contact met... Lees verder.

Goed contact en attente extra's

“De samenwerking met Bureau voor Overheidscommunicatie verliep allemaal heel erg soepel! Er was goed contact en het bloemetje dat je ontvangt als je start en het kerstcadeau zijn... Lees verder.

Mensenwerk van echte professionals

“Bij Bureau voor Overheidscommunicatie snappen ze wat je als communicatieprofessional voor de kiezen krijgt. Zelfs de zakelijke kant van tenderafspraken en gunningscriteria voor een... Lees verder.

Bijdragen aan relevante maatschappelijke opdrachten

“Als senior communicatieadviseur ben ik lid van het projectteam en in vaste dienst bij Bureau voor Overheidscommunicatie. Daarmee combineer ik de voordelen van het hebben van een... Lees verder.

Solliciteren

Liever direct contact?

Bel of mail gerust, Roëlle staat voor je klaar!