Communicatieadviseur

  • Gemeente Hollands Kroon
  • 36 uur
  • Anna Paulowna

Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een scherpe pen en politieke voelsprieten? Dan is deze tijdelijke opdracht bij Gemeente Hollands Kroon dé kans om jouw talenten in te zetten voor bestuurlijke positionering en maatschappelijke impact. Solliciteer nu!

Het Noorderlicht boven een horizon

Organisatie

De gemeente Hollands Kroon ligt in de Kop van Noord-Holland en heeft ongeveer 49.500 inwoners, 22 dorpskernen en een oppervlakte van 660 vierkante kilometer. Hollands Kroon staat voor kwalitatief hoogwaardige dienstverlening aan burgers, bedrijven en instellingen.

Functie

In team Communicatie zoeken zij in verband met zwangerschapsverlof een inhuur medewerker die hun tijdelijk komt versterken. De persoon die zij zoeken werkt mee aan de representatie en positionering van het bestuur. Dit betekent dat je speeches en columns gaat schrijven uit naam van het bestuur en de bezoeken van het bestuur zichtbaar maakt. Daarnaast draai je mee in de piket woordvoering en geef antwoord op vragen van de media. Ook help je collega’s met de beste communicatie aanpak/boodschap.

De onderstaande werkzaamheden behoren tot de opdracht:

  • Schrijven en afstemmen column burgemeester voor Nieuwsblad HK 1x per maand;
  • Representatie burgemeester verzorgen;
  • Woordvoering + persdiensten;
  • Weerbare samenleving intern en extern;
  • Verkiezingen maart 2026;
  • Verschillende campagnes;
  • Andere zaken vanuit team Veiligheid.

De Opdrachtgever stelt geen devices (laptop’s en mobiele telefoons) ter beschikking aan ingehuurd personeel.

Functie-eisen

Eisen:

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring als communicatieprofessional in een politiek-bestuurlijke omgeving, (bijvoorbeeld bij een gemeente);
  • Je bent ten minste 5 dagen per week beschikbaar voor de opdracht, waarvan minimaal twee dagen op kantoor. Dit stelt je in staat om snel te schakelen met de gemeentelijke organisatie.

Wensen:

  • Je hebt een scherpe pen en creatieve ideeën;
  • Je hebt ervaring met het opstellen van communicatieplannen en de uitvoering daarvan.
  • Je hebt ervaring met het schrijven van verhalen die voorgedragen en gepresenteerd worden is een pré;

Competenties:

  • Communicatief zeer vaardig;
  • Kennis van het communicatie vak;
  • Flexibiliteit;
  • Zelfstandigheid.

Aanbod

De opdracht start 1 januari 2026 en loopt tot 1 augustus 2026 zonder optie tot verlenging voor 36 uur per week.

De opdracht is beschikbaar voor zowel zzp’ers als kandidaten op detacheringsbasis.

Solliciteren

Enthousiast geworden en wil jij graag in aanmerking komen voor deze mooie opdracht? Voldoe je aan de eisen en wensen? Bel met een van onze recruiters of stuur je cv met motivatie via ‘Solliciteren’ hieronder. Pre-employment & diploma screening zijn onderdeel van de sollicitatieprocedure. Je kunt reageren tot 02-12-2025.

Als eerste op de hoogte zijn van onze vacatures?

Dit zijn de ervaringen

Je voelt je welkom, ondersteund en gewaardeerd

Wat een fijne en enthousiaste mensen! Je voelt je hier echt welkom, ondersteund en gewaardeerd. Alles wordt snel opgepakt, de lijntjes zijn kort en de communicatie verloopt prettig... Lees verder.

Samen een passende opdracht gevonden

“Naast een bestaande opdracht was ik voor de tweede helft van mijn werkweek op zoek naar een nieuwe, substantiële opdracht. Een opdracht waarbij ik echt iets kan neerzetten. Dit... Lees verder.

Professioneel, het contact persoonlijk en erg prettig

”Via Bureau voor Overheidscommunicatie ben ik inmiddels aan de slag met twee interessante opdrachten: bij gemeente Wijk bij Duurstede en het project Klimaatbestendig Land van Cuijk.... Lees verder.

Maurits Eykman

Betrokken, professioneel

“Wat me vooral aanspreekt, is de professionele en toch persoonlijke benadering. BvO heeft samen met mij gekeken wat er nodig is om die volgende stap te maken. Wat kun je nu echt goed?... Lees verder.

Uitstekende samenwerking en fijn contact

“Prima samenwerking met Bureau voor Overheidscommunicatie! Leuke opdracht bij Rijkswaterstaat, uitstekende bemiddeling, keurige administratieve afwikkeling en zeer fijn contact met... Lees verder.

Goed contact en attente extra's

“De samenwerking met Bureau voor Overheidscommunicatie verliep allemaal heel erg soepel! Er was goed contact en het bloemetje dat je ontvangt als je start en het kerstcadeau zijn... Lees verder.

Mensenwerk van echte professionals

“Bij Bureau voor Overheidscommunicatie snappen ze wat je als communicatieprofessional voor de kiezen krijgt. Zelfs de zakelijke kant van tenderafspraken en gunningscriteria voor een... Lees verder.

Bijdragen aan relevante maatschappelijke opdrachten

“Als senior communicatieadviseur ben ik lid van het projectteam en in vaste dienst bij Bureau voor Overheidscommunicatie. Daarmee combineer ik de voordelen van het hebben van een... Lees verder.

Solliciteren

Liever direct contact?

Bel of mail gerust, Frederique staat voor je klaar!