Organisatie

Tussen de regels door lezen

Geplaatst op
Interim communicatieprofessionals

Door: Femke Westerneng 

Geen directe koppeling met de werving- en selectiebranche, maar wel een profiel waarmee ik iets kan toevoegen aan het bedrijf en de doelstellingen. Wat een plezier om te merken dat Bureau voor Overheidscommunicatie tussen de regels door leest en mij ziet voor wie ik ben.  

 ‘Wanneer je ergens een nieuwe start maakt, kun je goed gebruikmaken van die frisse blik. Eind augustus startte ik bij Bureau voor Overheidscommunicatie na een bijzondere procedure.’

Na wat omzwervingen zocht ik een nieuwe baan in mijn ‘oude’ marketing- en communicatievak. Het liefst met een projectmatig karakter omdat ondernemen echt mijn ding is. Na een korte zoektocht op LinkedIn stuitte ik op de vacature voor het projectteam bij Bureau voor Overheidscommunicatie. Enthousiast solliciteerde ik direct via de website. Al de ochtend erop belde recruiter Christine me op voor een intake. Dat gesprek staat nog steeds in mijn geheugen gegrift. Nooit eerder heb ik meegemaakt dat er zoveel vakinhoudelijke vragen gesteld werden en dat mij ook nog eens naar belangrijke karaktereigenschappen gevraagd werd. Christine noemde dat ‘tussen de regels door lezen’. Haar aanpak – en zoals ik nu weet de aanpak van het hele bureau – is ‘persoonlijk’ en ‘toegespitst’. Er worden eerlijke verwachtingen geschetst en er wordt oprecht meegeleefd met het sollicitatieproces.

Een plek in het projectteam heb ik – ondanks een positieve sollicitatieronde bij een opdrachtgever – niet weten te bemachtigen. Maar, mijn doortastendheid om voor Bureau voor Overheidscommunicatie aan de slag te gaan werd wel opgepikt door het team. Zo belandde ik voor een tweede keer in een kennismakingsgesprek. Nu voor een positie binnen het team. Match! Weliswaar heb ik geen ervaring in de werving- en selectiebranche, maar ik kan met mijn karakter en commerciële werkstijl wel een bijdrage leveren. Ik ben positief verrast dat er breder dan alleen naar opleiding en ervaring gekeken wordt om tot een kwalitatieve match te komen. Nu ik zelf in contact sta met (potentiële) opdrachtgevers, weet ik uit eigen ervaring wat wij kunnen bieden. Kwalitatieve oplossingen in een krappe arbeidsmarkt voor communicatiemensen.  

Neem contact op

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Liever direct contact?

Bel of mail gerust, ons team staat voor je klaar!