Strategie

Over kernwaarden en meerwaarde

Geplaatst op
Wellicht heb je het nieuws allang meegekregen dat er op 1 juni een fusie is voltooid tussen Bureau voor Overheidscommunicatie en Communicatiemensen.nu. Het is echt een officieel samenwerkingsverband waarbij processen en systemen volledig op elkaar worden afgestemd en geïntegreerd. De directeuren van de bureaus, voorheen Nico Postma maar tegenwoordig Marielle Vis en Pierre Wimmers, kennen elkaar al door en door. De medewerkers van de bureaus kennen elkaar ook goed. Dus, dan rest de vraag wat echt de meerwaarde is van de kracht van samen, zoals ze dat zelf omschreven in hun gezamenlijke persbericht van een paar weken geleden.

Synergie van betrokkenheid en kennis

Hoewel de een uit het vaatje van de private sector en het bedrijfsleven tapt en de ander zijn naam alle eer aandoet als detacherings- en bemiddelingsbureau voor hoger opgeleide communicatieprofessionals voor de publieke sector zien we een trend ontstaan dat opdrachtgevers specifieke vakinhoudelijke kennis, methodieken, strategieën en tactieken graag laten overlappen en van elkaar overnemen. De communicatieprofessional die nu voor een gemeente werkt heeft bijvoorbeeld veel baat bij typische marketingcommunicatieactiviteiten die het bedrijfsleven al veel langer ontplooid. Een kandidaat die voor ons bij een grote stad werkzaam is als communicatieadviseur gebiedsontwikkeling weet hoe hij citymarketing, branding en positionering kan integreren in de processen voor beleid, directies, het bestuur en de lokale politiek.

Meerwaarde en kernwaarden

En net zo makkelijk zijn alle gevoeligheden op politiek en bestuurskundig vlak mee te nemen voor het management, de directie en de aandeelhouders van een grote commerciële organisatie. Crisismanagement en woordvoering bij de overheid liggen in het verlengde bij die van het grote bedrijfsleven. De meerwaarde schuilt in het feit dat we kunnen putten uit één grote database waarbij we precies weten van al onze communicatieprofessionals wat ze kunnen, wat ze willen en welke stap ze in hun carrière wensen te maken. We zijn gemotiveerd, betrokken en heel persoonlijk. En, met de fusie kunnen we dus sneller dan voorheen de vraag achter de vraag van elke opdrachtgever beantwoorden. Als we vandaag een opdracht binnenkrijgen, staan onze professionals al te popelen om morgen te beginnen.

Marielle Vis kent het bedrijfsleven als geen ander, Nico Postma was goed ingevoerd in overheidsland. Tel daarbij een collectief team van recruiters op dat zelf genoeg werkervaring als communicatieprofessional heeft en je snapt dat een persoonlijke, directe betrokkenheid niet voor niets tot de kernwaarden van zowel Bureau voor Overheidscommunicatie, als voor Communicatiemensen.nu en SchaalX behoort. Gezamenlijk vormen ze ‘Partners in Communicatie’ en dat werkt voor alle betrokkenen, stakeholders, partners en opdrachtgevers.

Fotografie: Eran Oppenheimer

Neem contact op

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Liever direct contact?

Bel of mail gerust, ons team staat voor je klaar!